Vibrofiltr PRO 1.5
Samoprzylepna, lekka mata antywibracyjna klasy profesjonalnej o podwyższonej lepkości i elastyczności montażowej, przeznaczona do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii samochodowej, jachtów, maszyn, urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD - 1 arkusz o wymiarach 350x500 mm (0,175 m2), grubość maty 1,5 mm, grubość aluminiowej folii 100 mikrometrów (0,1 mm), MLF=0,25.
VIBROFILTR Noise Protection, to wielowarstwowy materiał redukujący drgania, hałas i wibracje, wykonany w postaci elastycznej samoprzylepnej maty na bazie zaawansowanego kompozytu polimerów, gumy butylowej (kauczuku butylowego) i aluminium. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana folia aluminiowa o grubości 100um (0,1mm), która zapewnia mechaniczną ochronę warstwy polimerowo-butylowej oraz dodatkowo polepsza właściwości tłumiące. Materiały antywibracyjne Vibrofiltr są produkowane w Rosji przez ,,NPO National Technology" z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy ,,Baumuller". Produkty te posiadają właściwości antykorozyjne i uszczelniające, są nietoksyczne, bezwonne, wodoodporne, samogasnące, nie wchłaniają wilgoci i nie rozkładają się pod wpływem warunków atmosferycznych. Maty Vibrofiltr, swą jakością wykonania, skutecznością tłumienia drgań oraz komfortem montażu nie ustępują podobnym i często dużo droższym produktom najbardziej renomowanych marek. W każdej oferowanej grubości (1,5-4mm), maty Vibrofiltr posiadają wysoką wartość współczynnika stratności mechanicznej (0,25-0,60), który określa zdolność danego materiału do pochłaniania (absorpcji) drgań.
Mata Vibrofiltr PRO 1.5 jest najlżejszym i najtańszym materiałem tłumiącym wibracje z serii NP (Noise Protection). Jednak w przeciwieństwie do nawet grubszych materiałów innych producentów, jest wyjątkowo skuteczny dzięki wysokiemu współczynnikowi stratności mechanicznej (MLF=0,25) osiąganemu już przy grubości całkowitej wynoszącej 1,5 mm. Wszystko to dzięki unikalnej kompozycji wysokiej jakości kauczuku butylowego, polimerów i aluminiowej folii o grubości 100 mikrometrów, które zostały użyte do produkcji tej maty.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
Materiały tłumiące drgania VIBROFILTR są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty tłumiące Vibrofiltr przeznaczone są do efektywnego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, tapicerka, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV lub AGD. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej oraz niską częstotliwość rezonansową, maty tłumiące Vibrofiltr należą do grupy najbardziej efektywnych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Bardzo dobrze sprawdzają się również podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty Vibrofiltr są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i samowulkanizujące, dzięki czemu, wraz z upływem czasu znacznie wzrasta przyczepność materiału do podłoża.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej (najlepiej powyżej 0,20). Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100um lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
Stan produktu: | nowy![]() |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Grubość materiału: | 1,0 - 1,9 mm |
Producent-Dostawca: | NPO National Technology, Rosja |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera![]() |
Nazwa produktu | Cena | Dodaj | ||
---|---|---|---|---|
| Excursion SX-6C - głośniki samochodowe2-drożny samochodowy zestaw głośnikowy: 2 woofery 165mm, 2 tweetery 25mm, 4 zwrotnice - 4ohm, 75/200W, 90dB, 55-20000Hz, głęb. 57mm | 369,00 zł | do przechowalni | |
| Audi A3 8L - obudowa subwooferaobudowa subwoofera z płyty MDF dedykowana do samochodu Audi A3 8L (1996-2003) - objętość 8 litrów, średnica głośnika 20cm | 99,00 zł | do przechowalni | |
| FLEX 6 - mata wyciszająca i izolująca hałas drogowywodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 6mm, 100x100cm, 1m2 | 52,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood PRO-223 - kabel sygnałowy audioprzewód (kabel) sygnałowy RCA do systemów car audio - 2-kanałowa kierunkowa skrętka z miedzi beztlenowej OFC, 2 ekrany, długość 3m | 48,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood HRK-RLS - rolka do mat tłumiących /30mmprofesjonalna rolka z elastycznego silikonu do równomiernego dociskania samoprzylepnych butylowych mat wygłuszających, szerokość wałka 30mm | 48,00 zł | do przechowalni | |
| FLEX 3 - mata wyciszająca i izolująca hałas drogowywodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 3mm, 100x100cm, 1m2 | 47,00 zł | do przechowalni | |
| Vibrofiltr Autoshim 5s - pianka wyciszająca impregnow.samoprzylepna, impregnowana i elastyczna pianka dźwiękochłonna do wyciszania boczków drzwi i wnętrza kabiny - grubość 5mm, 1szt. 50x50cm, 0.25m2 | 31,50 zł | do przechowalni | |
| Hollywood CCA PC-B0 - kabel zasilający 53 mm2przewód-kabel zasilający 0GA (ok. 53 mm2) do systemów car audio - aluminium pokryte miedzią, czarna izolacja PCV z połyskiem, cena za 1m | 31,00 zł | do przechowalni | |
| Ford Mondeo 4, Focus 3, C-Max 2 - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Ford Mondeo 4 (2007-14), Focus 3 (10->), C-Max 2 (10->), Transit Custom (12->) | 31,00 zł | do przechowalni | |
| VW Golf 4/6, Skoda, Seat - P165/36 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: VW Golf 4/6, Passat B5, Polo 4, Skoda Fabia, Superb, Seat Cordoba, Leon - wys. 36mm | 31,00 zł | do przechowalni | |
| Honda Accord 7, Civic 7, Jazz - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Honda Accord 7 (02-08), Civic 7 (01-05) drzwi przednie i tylne, Jazz (02-08) drzwi tylne | 31,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood CCA PC-R0 - kabel zasilający 53 mm2przewód-kabel zasilający 0GA (ok. 53 mm2) do systemów car audio - aluminium pokryte miedzią, czerwona izolacja PCV z połyskiem, cena za 1m | 31,00 zł | do przechowalni | |
| Subaru Forester 1 - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Subaru Forester 1 (1997-2002), drzwi przednie | 29,00 zł | do przechowalni | |
| Seat Cordoba 1 MK3, Ibiza 2 FL - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Seat Cordoba 1 MK3 (1999-2002), Ibiza 2FL (1999-2002), drzwi przednie | 28,00 zł | do przechowalni | |
| VW Golf 3 - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Volkswagen Golf 3 (1991-1999), drzwi przednie | 27,00 zł | do przechowalni | |
| Toyota Corolla 9/E12, RAV4 - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Toyota Auris 1 (07-12), Avensis 2 (03-08), Corolla 9/E12 (02-07), RAV4 (01-06) YARIS II... | 25,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood PRO VD3 - kabel sygnałowy videoprzewód (kabel) video do samochodowych systemów multimedialnych - długość 3m, impedancja 75ohm, ekranowany | 24,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood HCP-0 - łącznik przewodu 53mm2tulejkowy łącznik do przedłużania kabla zasilającego o przekroju 53mm2 - mocowanie przewodu wkrętami imbusowymi, kolor platyna-mat | 24,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood HCP-4 - łącznik przewodu 21mm2tulejkowy łącznik do przedłużania kabla zasilającego o przekroju 21mm2 - mocowanie przewodu wkrętami imbusowymi, kolor platyna-mat | 24,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood HRD-04 - reduktor kabla 53/21mm2reduktor przekroju kabla zasilającego z 53mm2 do 21mm2 - kabel mocowany wkrętem imbusowym, platyna-mat, krótki bolec | 24,00 zł | do przechowalni |