Vibrofiltr 1.5
Samoprzylepna mata antywibracyjna klasy profesjonalnej do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD - 1 arkusz o wymiarach 350x500 mm (0,175 m2), grubość maty 1,5 mm, grubość aluminiowej folii 100 mikrometrów (0,1 mm).
VIBROFILTR Noise Protection, to wielowarstwowy materiał redukujący drgania, hałas i wibracje, wykonany w postaci elastycznej samoprzylepnej maty na bazie zaawansowanego kompozytu polimerów, gumy butylowej (kauczuku butylowego) i aluminium. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana folia aluminiowa o grubości 100um (0,1mm), która zapewnia mechaniczną ochronę warstwy polimerowo-butylowej oraz dodatkowo polepsza właściwości tłumiące. Materiały antywibracyjne Vibrofiltr są produkowane w Rosji przez ,,NPO National Technology" z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy ,,Baumuller". Produkty te posiadają właściwości antykorozyjne i uszczelniające, są nietoksyczne, bezwonne, wodoodporne, nie wchłaniają wilgoci i nie rozkładają się pod wpływem warunków atmosferycznych. Maty Vibrofiltr, swą jakością wykonania, skutecznością tłumienia drgań oraz komfortem montażu nie ustępują podobnym i często dużo droższym produktom najbardziej renomowanych marek. W każdej oferowanej grubości (1,5-4mm), maty Vibrofiltr posiadają wysoką wartość współczynnika stratności mechanicznej (0,25-0,60), który określa zdolność danego materiału do pochłaniania (absorpcji) drgań.
Vibrofiltr 1.5 jest najlżejszym i najtańszym materiałem tłumiącym wibracje z serii NP (Noise Protection). Jednak w przeciwieństwie do nawet grubszych materiałów innych producentów, jest wyjątkowo skuteczny dzięki wysokiemu współczynnikowi stratności mechanicznej (0,25) osiąganemu już przy grubości całkowitej wynoszącej 1,5 mm. Wszystko to dzięki unikalnej kompozycji wysokiej jakości kauczuku butylowego, polimerów i aluminiowej folii o grubości 100 mikrometrów, które zostały użyte do produkcji tej maty.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
Materiały tłumiące drgania VIBROFILTR są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA! Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
NOWOCZESNE MATERIAŁY - wyższy komfort montażu !
Maty Vibrofiltr bazują na materiałach adhezyjnych charakteryzujących się stopniowym wzrostem siły przyczepności do podłoża. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości wulkanizujące, dzięki czemu jej przyczepność do podłoża znacznie wzrasta po pewnym czasie od naklejenia. Tego rodzaju nowoczesne materiały posiadają niższą adhezję początkową (chwilowo niższa przyczepność montażowa), dzięki czemu praca z nimi staje się wygodniejsza, gdyż w trakcie montażu mata nie klei się z pełną siłą do palców i podłoża. To bardzo pożądana i doceniana przez instalatorów właściwość, która umożliwia podczas montażu dokonywanie poprawek i zmian położenia maty bez ryzyka uszkodzenia materiału (przez pewien czas, matę można jeszcze odkleić i przenieść w inne miejsce). Wraz z upływem czasu, siła wiązania z podłożem stopniowo wzrasta, aż do osiągnięcia maksymalnego poziomu, przy którym nie jest już możliwe oderwanie maty bez jej zniszczenia. W zależności od temperatury otoczenia, bardzo duża siła przyczepności maty do podłoża jest osiągana po ok. kilku do kilkudziesięciu godzinach od jej naklejenia i dociśnięcia (np. wałkiem). W przypadku transportu lub magazynowania produktu w niskich temperaturach, aby uzyskać optymalną lepkość montażową, przed rozpoczęciem pracy matę należy wyjąć z opakowania i pozostawić przez kilka godzin w temperaturze powyżej +15ºC. Nie ma konieczności dodatkowego podgrzewania w trakcie montażu. Może to być jednak pomocne podczas prac z bardzo zimną matą lub przy niskiej temperaturze otoczenia.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty tłumiące Vibrofiltr przeznaczone są do efektywnego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, tapicerka, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV lub AGD. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej oraz niską częstotliwość rezonansową, maty tłumiące Vibrofiltr należą do grupy najbardziej efektywnych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Bardzo dobrze sprawdzają się również podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty Vibrofiltr są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i samowulkanizujące, dzięki czemu, wraz z upływem czasu znacznie wzrasta przyczepność materiału do podłoża.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100um lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
Stan produktu: | nowy![]() |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,20 - 0,29 |
Grubość materiału: | 1,0 - 1,9 mm |
Producent-Dostawca: | NPO National Technology, Rosja |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera![]() |
Nazwa produktu | Cena | Dodaj | ||
---|---|---|---|---|
| Excursion SX-6C - 2-drożny zestaw głośników2-drożny samochodowy zestaw głośnikowy: 2 woofery 165mm, 2 tweetery 25mm, 4 zwrotnice - 4ohm, 75/200W, 90dB, 55-20000Hz, głębokość 57mm | 429,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood PRO-215 - kabel sygnałowy audio - 5mprzewód (kabel) sygnałowy RCA do systemów car audio - 2-kanałowa skrętka z miedzi beztlenowej OFC, długość 5m | 45,00 zł | do przechowalni | |
| VW Golf 4/6, Skoda, Seat - P165/36 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: VW Golf 4/6, Passat B5, Polo 4, Skoda Fabia, Superb, Seat Cordoba, Leon - wys. 36mm | 34,50 zł | do przechowalni | |
| Honda Accord 7, Civic 7, Jazz - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Honda Accord 7 (02-08), Civic 7 (01-05) drzwi przednie i tylne, Jazz (02-08) drzwi tylne | 32,50 zł | do przechowalni | |
| Renault Clio 2/3, Laguna 2 - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Renault Clio 2 (1998-05), Clio 3 (05->), Laguna 2 (01-07), Thalia 1 (01-08) | 31,00 zł | do przechowalni | |
| Subaru Forester 1 - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Subaru Forester 1 (1997-2002), drzwi przednie | 30,00 zł | do przechowalni | |
| VW Golf 4/6, Skoda, Seat - P165/30 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: VW Golf 4/6, Passat B5, Polo 4, Skoda Fabia, Superb, Seat Cordoba, Leon - wys. 30mm | 27,00 zł | do przechowalni | |
| CTK TempoFix 4L - pianka wyciszająca i izolująca hałasbardzo lekka, wodoodporna, samoklejąca mata piankowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 4mm, 1szt. 50x80cm, 0.4m2 | 1,00 zł | do przechowalni | |
| CTK Acoustics 2.5 /1szt. 50x70cm - mata tłumiącamata butylowa 2.5mm z aluminiową folią 100µm do wygłuszania karoserii pojazdów, maszyn, sprzętu AGD - 1 szt. 50x70cm (0.35m2), MLF=0,33 | 0,00 zł | do przechowalni | |
| CTK Standard 1.8 M2 /1szt. 25x35cm - mata tłumiącamata butylowa 1.8mm z aluminium 100µm do wytłumiania karoserii, obudów sprzętu komputerowego, RTV i AGD - 1szt. 25x35cm, MLF=0,26 | 0,00 zł | do przechowalni | |
| Excursion SX-6C + gratis 2 maty Vibrofiltr 1.52-drożny samochodowy zestaw głośnikowy 165mm, 4ohm, 75/200W + gratis 2 maty tłumiące Vibrofiltr 1.5 o wymiarach 50x70cm (0,7m2) | 0,00 zł | do przechowalni |