materiały wygłuszające

CTK Standard 1.8 M3 - mata tłumiąca 35x50cm, 1szt.

CTK Standard 1.8 M3 - mata tłumiąca 35x50cm, 1szt.

mata butylowa 1.8mm z aluminium 100µm do wytłumiania karoserii, obudów sprzętu komputerowego, RTV i AGD - 1szt. 35x50cm, MLF=0,26
Opinie: ocena ocena ocena ocena ocena 0.0/10 pkt. (0)
Cena: 0,00 zł / szt.
Dostępność: WYCOFANY Z OFERTY
Stan magazynu:
Brak
Producent / Marka: CTK    CTK
Nr katalogowy: 5022
Opis produktu

 

CTK Standard 1.8 M3
Elastyczna 2-warstwowa mata antywibracyjna o podwyższonej gęstości do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD. Dobra relacja pomiędzy ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1 arkusz o wymiarach 500x350 mm (0,175 m2), grubość maty 1,8 mm, grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów).

 

CISZA - KOMFORT - CTK

CTK Standard, to zaawansowany technologicznie, pochłaniający wibracje i posiadający niską częstotliwość rezonansową materiał w postaci samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej o wysokiej gęstości i przyczepności. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana aluminiowa folia o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), co dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego właściwości akustyczne. Dzięki podwyższonej gęstości masy tłumiącej, mata może być cieńsza i bardziej elastyczna, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej skuteczności tłumienia, na poziomie jaki oferują podobne materiały o większej grubości. Maty wibroakustyczne CTK z serii Standard, to produkty dedykowane dla bardziej wymagających klientów ceniących wyższą jakość, skuteczność i komfort. Maty przeznaczone są do efektywnego wytłumiania hałasu, drgań oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest nietoksyczny, bezwonny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające. Dzięki wysokiej wartości współczynnika stratności mechanicznej (MLF) oraz umiarkowanej wadze, maty tłumiące CTK Standard są jednymi z najbardziej skutecznych materiałów antywibracyjnych służących do obniżania poziomu drgań i hałasu. Bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac, mających na celu poprawę akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio, a także podczas całkowitego wyciszania pojazdów lub przy renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia.

 

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • grubość całkowita:  1,8 mm   
  • grubość aluminiowej folii:  0,1 mm  (100 µm)
  • tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza):  +/- 0,2 mm 
  • materiał:  wysokotechnologiczny kompozyt gumy butylowej o podwyższonej gęstości wzmacniany aluminiową folią 
  • MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia):  0,26
  • zakres temperatury pracy:  -50ºC do +150ºC
  • zalecana temperatura montażu:  powyżej +10ºC   
  • wymiary arkusza:  350x500 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,175 m2
  • waga:  0,58 kg  (3,29 kg/m2)
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344      
  • zastosowanie w samochodzie:  całe nadwozie, np. drzwi, bagażnik, dach, podłoga, nadkola, błotniki, maska silnika, klapa bagażnika, plastiki, elementy tapicerki 
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 35x50 cm

 

 

SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.

 

MONTAŻ
Maty CTK Standard są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc spójną całość.

Dodatkowe info
Marka produktu: CTK
Nr katalogowy: 5022
Waga z opakow.: 0.58 kg
Podstawowe
Skuteczność tłumienia / MLF:0,20 - 0,29
Stan produktu:nowy
Importer:ESSA Sp.J.
Producent-Dostawca:CTK Ltd., Ukraina
Gwarancja:24 miesiące, importera
Komentarze
Ten produkt nie posiada jeszcze komentarzy

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również: