CTK Premium 3.0
Najwyższej klasy samoklejąca mata antywibracyjna do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn, urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD. Niska waga, wysoka skuteczność działania, duża elastyczność i przyczepność do podłoża. Cena za 1 arkusz o wymiarach 500x370 mm (0,185 m2), grubość maty 3,0 mm, grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów). Najlżejszy tego rodzaju antywibracyjny materiał na bazie butylu produkowany w Europie !
CTK PREMIUM - NAJLEPSZE DLA NAJLEPSZYCH !
CTK Premium, to najbardziej zaawansowany samoklejący materiał antywibracyjny wykonany na bazie nowego kompozytu gumy butylowej, specjalistycznych polimerów i wzmacniającej przetłaczanej aluminiowej folii o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), charakteryzujący się wysoką skutecznością tłumienia drgań, dużą elastycznością montażową oraz bardzo wysoką lepkością do podłoża. Jednocześnie, w porównywalnym przedziale grubości i skuteczności tłumienia drgań (MLF), maty CTK Premium są najlżejszym tego rodzaju materiałem antywibracyjnym produkowanym w Europie. Dzięki temu, stosując cieńsze i lżejsze maty z serii Premium, można uzyskać efekt o podobnym poziomie redukcji drgań, jaki byłby osiągalny przy zastosowaniu innych materiałów o większej grubości i znacznie wyższej wadze. Materiały wibroakustyczne CTK z serii Premium, to produkty dedykowane przede wszystkim dla profesjonalnych instalatorów sprzętu car audio, renomowanych firm wyciszających pojazdy oraz najbardziej wymagających klientów, którzy są skłonni zapłacić nieco więcej za najwyższą jakość, skuteczność i komfort.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
Materiały tłumiące drgania CTK są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty CTK Premium należą do grupy najbardziej efektywnych i zarazem najlżejszych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Przeznaczone są do najskuteczniejszego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej. Bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania wysokiej klasy sprzętu car audio oraz podczas wykonywania profesjonalnych instalacji ogólnego wyciszania pojazdów. Maty CTK Premium są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia od +10ºC do +30ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc nierozrywalną spójną całość.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
Stan produktu: | nowy![]() |
Skuteczność tłumienia / MLF: | 0,50 - 0,60 |
Grubość materiału: | 3,0 - 3,9 mm |
Importer: | ESSA Sp.J. |
Producent-Dostawca: | CTK Ltd., Ukraina |
Gwarancja: | 24 miesiące, importera![]() |
Nazwa produktu | Cena | Dodaj | ||
---|---|---|---|---|
| FLEX 10 - mata wyciszająca i izolująca hałas drogowywodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 10mm, 100x100cm, 1m2 | 74,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood HRK-RLB - rolka do mat tłumiących /50mmprofesjonalna rolka z elastycznego silikonu do równomiernego dociskania samoprzylepnych butylowych mat wygłuszających, szerokość wałka 50mm | 72,00 zł | do przechowalni | |
| FLEX 6 - mata wyciszająca i izolująca hałas drogowywodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 6mm, 100x100cm, 1m2 | 60,00 zł | do przechowalni | |
| Hollywood HRK-RLS - rolka do mat tłumiących /30mmprofesjonalna rolka z elastycznego silikonu do równomiernego dociskania samoprzylepnych butylowych mat wygłuszających, szerokość wałka 30mm | 56,00 zł | do przechowalni | |
| FLEX 3 - mata wyciszająca i izolująca hałas drogowywodoodporna, lekka, samoklejąca pianka kauczukowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 3mm, 100x100cm, 1m2 | 55,00 zł | do przechowalni | |
| Subaru Forester 2 - P165 dystanse MDF2 lakierowane dystanse z MDF pod głośniki 165mm - pojazdy: Subaru Forester 2 (2002-2008), drzwi przednie | 34,50 zł | do przechowalni | |
| Hollywood FLX-5mm RD /10mm2 - oplot kablaoplot ochronny (plecionka) na kable i wiązki przewodów - rozszerzalność: 4-9mm, na kabel 6-15mm2, kolor czerwony, cena za 1m | 1,99 zł | do przechowalni | |
| Hollywood FLX-5mm BK /10mm2 - oplot kablaoplot ochronny (plecionka) na kable i wiązki przewodów - rozszerzalność: 4-9mm, na kabel 6-15mm2, kolor czarny, cena za 1m | 1,80 zł | do przechowalni | |
| Hollywood FLX-3mm BK/ 6mm2 - oplot kablaoplot ochronny (plecionka) na kable i wiązki przewodów - rozszerzalność: 2-5mm, na kabel do 6mm2 lub 2x1.5-2.0mm2, kolor czarny, cena za 1m | 1,57 zł | do przechowalni | |
| CTK TempoFix 8 L - pianka wyciszaj. i izolująca hałasbardzo lekka, wodoodporna, samoklejąca mata piankowa do wyciszania i termicznej izolacji wnętrza samochodu - grubość 8mm, 1szt. 50x80cm, 0.4m2 | 1,00 zł | do przechowalni | |
| KT-25 - konektor tulejkowykonektor tulejkowy na przewód o przekroju 20-25mm2 - miedź galwanicznie pokryta cyną, poliamidowa izolacja | 0,70 zł | do przechowalni | |
| KT-2.5 - konektor tulejkowykonektor tulejkowy na przewód o przekroju 2.5mm2 - miedź galwanicznie pokryta cyną, poliamidowa izolacja | 0,25 zł | do przechowalni | |
| CTK Acoustics 3.6 /1szt. 50x70cm - mata tłumiącamata butylowa 3.6mm z aluminiową folią 100µm do wygłuszania karoserii pojazdów, maszyn, sprzętu AGD - 1 szt. 50x70cm (0.35m2), MLF=0,45 | 0,00 zł | do przechowalni | |
| CTK Practic 2.0 - mata tłumiąca 37x50cm, 1szt.mata 2.0mm na bazie butylu i polimerów z aluminiową folią 60µm do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów - 1szt. 37x50cm (0.185m2), MLF=0,25 | 0,00 zł | do przechowalni |